Безкоштовний онлайн курс підготовки до ЗНО з математики дивись посилання
Поради випускникам: як підготуватися до ЗНО.
· Спочатку підготуй місце для занять: прибери зі столу зайві речі, зручно розташуй потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і т.п.
· Можна ввести в інтер'єр кімнати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває досить будь-якої картинки в цих тонах.
· Склади план занять. Для початку визнач: хто ти - "сова" або "жайворонок", і залежно від цього максимально використовуй ранкові або вечірні години. Складаючи план на кожний день підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися. Чи не взагалі: "трохи попрацюю", а які саме розділи й теми.
· Почни з самого важкого, з того розділу, який знаєш найгірше. Але якщо тобі важко "розгойдатися", можна почати з того матеріалу, який тобі найбільше цікавий і приємний. Можливо, поступово ввійдеш в робочий ритм, і справа піде.
· Чергуй заняття та відпочинок, скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин - перерва. Можна в цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.
· Не треба прагнути до того, щоб прочитати і запам'ятати напам'ять весь підручник. Корисно структурувати матеріал за рахунок складання планів, схем, причому бажано на папері. Плани корисні й тому, що їх легко використовувати при короткому повторенні матеріалу.
· Виконуй якомога більше різних опублікованих тестів з цього предмету. Ці тренування ознайомлять тебе з конструкціями тестових завдань.
· Тренуйся із секундоміром у руках, засікай час виконання тестів (на завданнях у частині А в середньому йде по 2 хвилини на завдання).
· Готуючись до екзаменів, ніколи не думай про те, що не справишся із завданням, а навпаки, подумки малюй собі картину тріумфу.
· Залиш один день перед іспитом на те, щоб знову повторити всі плани відповідей, ще раз зупинитися на найбільш складних питаннях.
Напередодні іспиту:
· Багато хто вважає: для того, щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає всього однієї, останньої перед ним ночі. Це неправильно. Ти вже втомився, і не треба себе перевтомлювати. Навпаки, з вечора перестань готуватися, прийми душ, зроби прогулянку. Виспись якнайкраще, щоб встати відпочившим, з відчуттям свого здоров'я, сили, "бойового" настрою. Адже іспит - це своєрідна боротьба, в якій потрібно проявити себе, показати свої можливості і здібності.
· У пункт здачі іспиту ти повинен з'явитися, не спізнюючись, краще за півгодини до початку тестування. При собі потрібно мати запрошення, паспорт (не свідоцтво про народження) і кілька (про запас) гелевих або капілярних ручок з чорним чорнилом.
ГОТУЄМОСЬ ДО ПІДСУМКОВИХ РОБІТ (5-8 класи)
На що звернути увагу, щоби підготувати учнів до PISA-2021 із математики. Дарина Васильева
ДО ЧОГО ГОТУВАТИСЯ
Математичний зміст завдань PISA можна розділити на чотири категорії:
· зміни й залежності (алгебра);
· простір і форма (геометрія);
· кількість (арифметика);
· невизначеність і дані (теорія ймовірності і статистики).
На кожну з цих категорій припадають приблизно по 25% всіх можливих балів за завдання з математики.
Конкретизуємо теми, знання з яких знадобилися учням для розв’язування задач під час моніторингу PISA:
· Числа (цілі і дробові, раціональні й ірраціональні). Уміння оперувати звичайними дробами, десятковими дробами.
· Відсотки. Різновиди задач на відсотки.
· Відношення і пропорції. Розв’язування відповідних прикладних задач.
· Вимірювання та знаходження величин (кількісне визначення характеристик фігур та об’єктів, наприклад, вимірювання кутів, довжин відрізків, відстаней, знаходження периметрів, довжин кіл, площ і об’ємів геометричних фігур, співвідношення між одиницями вимірювання).
· Система координат (представлення й опис даних, їх розташування й залежності між ними).
· Елементи прикладної математики (комбінаторика, ймовірність, статистика).
· Наближені обчислення (наближені оцінювання кількостей і значень числових виразів, включно зі значущими цифрами й округленнями).
· Алгебраїчні вирази (словесна інтерпретація та перетворення алгебраїчних виразів, що містять числа, символи, арифметичні операції, степені й корені).
· Рівняння, нерівності та розв’язування текстових задач за допомогою них (лінійні рівняння й нерівності та ті, що зводяться до них; прості квадратні рівняння; аналітичні й неаналітичні методи розв’язання).
· Функції та їхні графіки (переважно, увагу приділено лінійним функціям, їхнім властивостям, різним формам їхнього опису й задавання).
· Плоскі й об’ємні геометричні фігури, зв’язок між ними та між їхніми елементами: співвідношення між елементами фігур (наприклад, теорема Піфагора для прямокутного трикутника), взаємне розташування, подібність і конгруентність, відношення, пов’язані з перетворенням і рухом фігур, а також відповідність між плоскими та об’ємними фігурами.
У ЧОМУ ПРОБЛЕМА
Варто зазначити, що в чинних програмах із математики немає теми “Наближені обчислення”.
З розділами математики, такими як “Комбінаторика”, “Статистика” та “Теорія ймовірностей”, учні знайомляться лише наприкінці 9 класу (в четвертій чверті). А моніторинг PISA може відбуватися раніше, ніж ці теми будуть вивчені учнями.
В основній школі не передбачається ґрунтовне вивчення стереометричних фігур, крім прямокутного паралелепіпеда.
НА ЩО ЗВЕРТАТИ УВАГУ В ПІДГОТОВЦІ
1. Під час навчання математики в 5–8-х класах доцільно систематично пропонувати учням для розв’язування прості комбінаторні задачі та завдання, що стосуються аналізу статистичних даних. На гуртках чи варіативних курсах – розглядати основні поняття статистики й теорії ймовірностей.
2. Значне місце в моніторингу PISA відводиться завданням на відсотки, оскільки відповідні компетентності активно використовуються в повсякденному житті. У цьому контексті тема “Відсотки. Задачі на відсотки” має стати наскрізною змістовою лінією основної та старшої шкіл. Відомості про відсотки варто розглядати не лише в 5–6-х класах, а й постійно актуалізувати в 7–9-х та 10–11 класах (для підготовки до ЗНО).
3. Активно впроваджувати фузіонізм у навчанні геометрії (поєднувати вивчення планіметричних і стереометричних фігур). Такий підхід забезпечує формування умінь аналізувати задачу з різних сторін, знаходити на об’ємних фігурах відомі співвідношення між плоскими (наприклад, теорема Піфагора в прямокутному паралелепіпеді).
Доцільно розвивати просторове мислення учнів і розв’язувати різні прикладні стереометричні задачі, що зводяться до планіметричних. Зазвичай у дослідженнях PISA пропонують задачі, у яких від об’ємних фігур учні мають перейти до плоских.
4. Варто розвивати вміння учнів створювати моделі до задач – постійно пропонувати прикладні задачі, розв’язування яких передбачає різноманітне моделювання (створення рівнянь, графіків, схем, малюнків, графів тощо).
ЩЕ ОДНА ОСОБЛИВІСТЬ ЗАВДАНЬ PISA
Аналіз оприлюднених завдань і звіти дають підстави для систематизації пропонованих прикладних задач на три типи життєвих ситуацій:
задачі, які пускають у дію повсякденний досвід учнів (купівля різних товарів, зокрема ліків, читання та аналіз інструкції тощо);
задачі, у яких йдеться про ситуації, з якими учень матиме справу під час навчання конкретного предмету чи у своїй подальшій професійній діяльності;
задачі, що вимагають опрацювання інформації з газет, журналів чи інтернету.
Задачі перших двох різновидів останнім часом представлені в шкільних підручниках. Цьому сприяло те, що у 2017 році навчальні програми з математики були оновлені, додано наскрізні лінії ключових компетентностей, що стали засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів. Передбачається, що формування саме таких компетентностей допомагає розвивати в учнів здатність застосовувати отримані знання в різних ситуаціях і набувати досвід використовувати набуті математичні компетентності на практиці.
Третій різновид задач не популярний у чинних підручниках, оскільки вони займають великий обсяг і досить швидко застарівають. Але такі задачі вчителі легко можуть складати самостійно на основі реальних життєвих ситуацій, що висвітлені в газетах, журналах чи інтернеті. Варто залучати й учнів до створення та розв’язування задач на основі опрацювання інформації з медіа.
Дарина Васильєва, старший науковий співробітник відділу математичної та інформатичної освіти Інституту педагогіки НАПН України, вчитель математики ліцею “Престиж”.
ДжерелоТитульне фото: автор – halfpoint, Depositphotos
Сайт підручників для всих класів http://4book.org/uchebniki-ukraina/
Всеукраинские олимпиады по математике http://teacherscontest.ucoz.ru/load/rajon_14_15/1-1-0-46
Корисна інформація https://oksanakovalenko.blogspot.com/search/label/Мій%20клас
Кенгуру онлаин тесты http://www.kangaroo.com.ua/
Миксике http://lviv.miksike.net/#keelemiks/en/lmtests.html
- спробувати свої сили на тренувальних майданчиках для розвитку усного математичного рахунку Праглімінеhttp://lviv.miksike.net/#pranglimine/rules,
Всеукраинские олимпиады по математике http://teacherscontest.ucoz.ru/load/rajon_14_15/1-1-0-46
Корисна інформація https://oksanakovalenko.blogspot.com/search/label/Мій%20клас
Кенгуру онлаин тесты http://www.kangaroo.com.ua/
Миксике http://lviv.miksike.net/#keelemiks/en/lmtests.html
- спробувати свої сили на тренувальних майданчиках для розвитку усного математичного рахунку Праглімінеhttp://lviv.miksike.net/#pranglimine/rules,
https://drive.google.com/open?id=0B3PI7ivkqIOxdEFjSW5FRlNITlU
Урок геометрии 7 класс
Кишко Сніжана Олексіївна проводила проект "Геометрические прогулки по Мелитополю" інформацію розміщено на сайті
http://znz4matem.ucoz.ru/publ/matematichni_zakhodi_konkursi/vidkriti_uroki/proekt_geometricheskie_progulki_po_melitopolju_kishko_snezhany_alekseevny/13-1-0-10
Комментариев нет:
Отправить комментарий